Divers

FEBIAC zet de voorbereidingen voor de volgende Brussels Motorshow voort

Vooruitgang boeken en alles in het werk stellen om het comfort en de veiligheid van de bezoekers en de exposanten te verzekeren. Zoals vele anderen zal de organisator van de Brussel Motorshow zich volledig in lijn stellen met de nieuwe sanitaire maatregelen.

Sinds maart 2020 leeft de bevolking in een nieuwe realiteit, aan de welke wij ons permanent aanpassen. Nadat FEBIAC, de Belgische en Luxemburgse federatie van de automobiel- en tweewielerindustrie, de 2021 editie van de Brussel Motorshow heeft moeten uitstellen, heeft zij alle nodige sanitaire maatregelen voorzien die de organisatie van het evenement, van 15 tot 23 januari aanstaande, zullen garanderen.

“Sinds het laatste overlegcomité vragen velen zich af welke impact de bijkomende sanitaire maatregelen zullen hebben op de organisatie van de Brussels Motorshow", legt Andreas Cremer, gedelegeerd bestuurder van FEBIAC, uit. “Al weken volgen wij de evolutie van het aantal besmettingen
op de voet en staan wij in voortdurend contact met de overheid. Op basis van onze ervaring als organisator van grote evenementen hebben wij gekozen voor duidelijke en strengere maatregelen, die wij gaan invoeren tijdens de volgende Brussels Motorshow en die onze bezoekers hun comfort zullen verzekeren”.

Dat men in het bezit moet zijn van een Covid Safe Ticket om de Brussels Motorshow 2022 te kunnen bezoeken, is vandaag een evidentie. Maar de maatregelen waartoe de organisator van de beurs heeft besloten, gaan verder dan alleen het bezit van het CST:

“De verkoop van toegangskaarten wordt begin december gelanceerd en zal alleen online toegankelijk zijn via de website www.autosalon.be. Voorafgaand aan hun bezoek, zullen de bezoekers gevraagd worden online een tijdslot te reserveren dat ruim voldoende zal zijn om hen toe te laten de show op een ontspannen manier te bezoeken, verklaart Pierre Lalmand, Directeur van de Brussels Motorshow. Voor het eerst sinds het bestaan van het evenement hebben wij besloten om het aantal bezoekers permanent te monitoren zodat wij de situatie kunnen controleren. Het was duidelijk dat wij ook op dit vlak niet het minste risico zouden nemen. Al deze maatregelen waren reeds voorzien. Het goede nieuws voor onze bezoekers is dat hun ervaring een bijzonder aangename beleving zal worden omdat de oppervlakte van de beurs ruim voldoende is om een veilige afstand tussen de bezoekers te waarborgen.

Deze maatregelen zijn ook bijzonder gunstig onthaald door de 50 merken van auto- en lichte bedrijfsvoertuigen die reeds voor de Brussels Motorshow zijn ingeschreven.

“De veiligheid en het comfort van de bezoekers en exposanten staan beiden bovenaan onze prioriteitenlijst" vervolgt Pierre Lalmand. Met dit in gedachten hebben wij dan ook logischerwijze de doelstelling inzake bezoekersaantallen aangepast aan de situatie. In 2020 bedroeg dit nog meer dan een half miljoen bezoekers! Wanneer half januari blijkt dat het dragen van een mondmasker op evenementen die binnen doorgaan nog steeds verplicht is, spreekt het vanzelf dat wij er nauwgezet op zullen toezien dat dit wordt nageleefd.

Anticipatie op het vlak van sanitaire maatregelen doormiddel van een strikt protocol in het belang van iedereen, een bijzonder uitgebreide lijst van exposanten, waaronder merken die nog nooit eerder in België te zien waren, een enthousiast publiek dat er naar uit kijkt de volgende editie van de Brussels Motorshow te bezoeken, en talrijke nieuwe producten die de komende weken zullen worden onthuld.

Kortom alle ingrediënten zijn aanwezig voor de organisator van de Brussels Motorshow om de organisatie voort te zetten.

Inschrijven
Onze nieuwsbrief